Importatorul şi distribuitorul de produse şi accesorii electronice Vitacom Electronics din Cluj-Napoca, controlat de Vasile Andrei Vita, a înregistrat în primul semestru o cifră de afaceri de 4,1 mil. euro, mai mult cu 13,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în linie cu bugetul de venituri şi cheltuieli estimat anterior de companie.
Creşterea afacerilor Vitacom din prima jumătate a anului s-a datorat în principal majorării numărului de clienţi. Pentru acest an, oficialii de la Vitacom Electronics mizează pe afaceri totale de 9,2 mil. euro.
”În prima parte a anului, afacerile companiei noastre au fost susţinute de focusul echipei de vânzări pe piaţa tradiţională, care a dus la creşterea numărului de clienţi activi. De asemenea o pondere importantă în creşterea cifrei de afaceri au avut-o şi vânzările generate de platforma online B2B, un număr mare de clienţi preferând să-şi plaseze comenzile în acest mod”, a spus Vasile Andrei Vita, directorul general al companiei Vitacom Electronics.
Compania din Cluj importă şi distribuie o gamă largă de produse electronice, de la cabluri şi conectori, baterii, acumulatori, încărcătoare GP, componente şi piese de schimb electronice, la electrice şi IT, accesorii pentru electrocasnice, sisteme de securitate, sisteme şi accesorii audio-video, telecomenzi şi sisteme de navigaţie GPS.
Vitacom Electronics este distribuitor pentru branduri precum GP Batteries, Valueline, Konig, HQ, Cyberpower, Maxell, Goobay, ProsKit, NGS şi Legrand, dar deţine şi două branduri proprii, Well şi Chrome. Vitacom exportă produsele Well şi Chrome în Ungaria, Bulgaria, Slovenia, Serbia, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Estonia, Grecia, Cipru, Spania, Portugalia, dar şi în Germania, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.
Deşi Vitacom se adresează în principal segmentului B2B (business to business), compania are şi o reţea de magazine fizice pentru consumatorii finali. De asemenea, Vitacom este prezent şi pe piaţa de comerţ electronic, magazinul online adresându-se atât segmentului B2B, cât şi celui B2C (business to consumer).
”În primele şase luni din acest an am activat clienţi importanţi, companii de distribuţie pe piaţa FMCG, dar şi clienţi strategici în piaţa modernă. Piaţa a continuat în primul semestru trendul crescător, iar compania noastră a înregistrat o evoluţie bună pe primele şase luni, reuşind astfel să creştem cota de piaţă. Datorită creşterii veniturilor şi implicit a puterii de cumpărare a populaţiei, estimăm o continuare a trendului crescător în comerţul de produse electronice”, a afirmat Vasile Andrei Vita.
Compania şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 250.000 de euro, în principal pentru optimizarea platformelor online. Investiţiile Vitacom în mediul online se datorează schimbării tendinţei de cumpărare a clienţilor, odată cu creşterea numărului de persoane care preferă comerţul electronic.
Şi anul trecut Vitacom a pus accent pe îmbunătăţirea platformelor online şi a investit în softuri pentru o experienţă mai bună a clienţilor pe site-uri, optimizare şi design, iar datorită acestor noi dezvoltări, clujenii au reuşit să-şi extindă vânzările online şi să câştige noi clienţi.
Vitacom Electronics a fost înfiinţată în anul 1991 în Cluj-Napoca şi este controlată de Vasile Andrei Vita. Compania activează în domeniul distribuţiei şi a importului de accesorii ‘’consumer electronics’’ şi are în prezent 95 de angajaţi, printre care se numără şi studenţii care au ales să-şi efectueze stagiul de practică în cadrul Vitacom.
La începutul acestui an, Vitacom a demarat un proiect intern, numit Academia Vitacom, prin intermediul căruia se asigură trainguri specializate salariaţilor companiei. Noii angajaţi îşi încep cariera la Vitacom printr-un program de instruire pentru ocuparea postului. Academia Vitacom are la bază şi conceptul de dezvoltare profesională a angajaţilor, prin training-uri special formate în acest scop.
Compania clujeană a creat în acest an 10 posturi în domeniul vânzărilor, marketing, IT şi logistică. În continuare, urmează să fie acoperite posturile din domeniul vânzărilor, începând de la nivel de entry level, până la senior, dar şi din domeniul marketingului. Posturile Vitacom disponibile în domeniul vânzărilor sunt de operatori vânzări prin telefon, reprezentanţi vânzări teritoriali şi business developer, iar pe segmentul de marketing compania intenţionează să angajeze un specialist marketing şi un brand manager. Anul trecut piaţa locală de comerţ electronic s-a ridicat la circa 1,5 miliarde de euro, în creştere cu aproximativ 25% faţă de anul anterior. Suma reprezintă practic afacerile magazinelor online active, care nu cuprinde însă şi agenţiile de turism şi de bilete de avion online.
Sursa: Ziarul Financiar