Lucia Morariu, proprietara agenţiei de turism Eximtur din Cluj -Napoca, una dintre cele mai mari de pe piaţa lo­cală, spune că în primul semestru din acest an vânzările de ser­vicii turistice pentru litoralul ro­mânesc au crescut cu 40%, în timp ce vânzările pentru staţiuni balneare, montane şi Delta Dunării au crescut cu 114% faţă de perioada similară a anului trecut. Aten­tatele din străinătate i-au făcut pe unii români să îşi petreacă concediile în ţară.

”România este vedeta sezonului 2016, cu creşteri mari faţă de anul 2015 la pachetele turistice. Atât litoralul ro­mânesc, Delta Du­nării, staţiunile bal­neare precum Băile Felix, Sovata, Her­cu­lane, Căli­măneşti-Căciulata, Co­vasna sau Vatra Dornei, dar şi re­giuni pre­cum Bu­covina au fost foarte so­licitate de turiştii români”, a declarat Lucia Morariu.

Antreprenoarea din Cluj a mai spus că cererea pentru vacanţele în ţară este în creştere datorită siguranţei pe care o oferă ca destinaţie turistică Ro­mâ­nia, dar şi investiţiilor realizate de unii hotelieri în modernizarea uni­tăţilor de cazare şi programelor de di­vertis­ment.

”La bilete de avion, agenţia a  avut o creştere cu 12% în primul semestru, pe turism extern am avut o creştere cu doar 1%, iar pe incoming (vânzare de ser­vicii turistice pentru străini) am înre­gistrat o creştere cu 37%”, a spus Lucia Morariu.

O creştere cu 53% s-a înregistrat şi în cazul pachetelor ce au inclus cazare în destinaţii interne, pentru evenimentele organizate de companii. Serviciile turis­tice oferite companiilor (segmentul de business travel) contribuie cu 67% în cifra de afaceri a agenţiei de turism.

Agenţia de tu­rism Eximtur din Cluj-Napoca, de­ţi­nută de familia  Mo­rariu, a finalizat pri­mul semestru din acest an cu afaceri de 27,5 mil. euro, în creştere cu 18% faţă de pe­rioada similară a anului anterior, iar pentru întreg anul estimează o cifră de afaceri de 47 mil. euro, potrivit oficialilor companiei.

Anul acesta, Eximtur a scos la vân­zare şi pachete noi de vacanţă, precum croaziere în fiordurile nor­ve­giene, în Insulele Canare-Madeira-Maroc sau în America de Sud, dar şi vacanţe de grup pentru schi şi sporturi montane în Franţa, pachete turistice în destinaţii exotice sau îndepărtate (Insulele Maldive, SUA, Republica Do­mi­nicană, Indonezia, Mauritius, Thai­lan­da) iar pentru Revelion 2016/2017 vinde sejururi în Republica Do­minicană.

”În ceea ce priveşte destinaţiile externe clasice, Grecia se află pe primul loc datorită diversităţii destinaţiilor de litoral, apropierii culturale şi teritoriale cu România, urmată de Turcia (An­talya), de Bulgaria, care înre­gis­trează o creştere de 11% datorită preţurilor bune practicate”, a spus Morariu.

Alte destinaţii externe cerute au fost Spania, Italia, care înregistrează creşteri mai mici din cauza lipsei pachetelor charter  pe piaţă. Destinaţiile mai apropiate de România pentru care cererea a fost în creştere au fost Spania (cerere în creştere cu 30%), Franţa ( plus 20%), Marea Britanie (plus 44%), Austria (plus 33%), Croaţia (plus 5%) şi Slovenia (plus 16%), potrivit ei.

Românii au lăsat pe vacanţe în străinătate 693 milioane de euro în primele cinci luni din acest an, mai puţin cu 3% faţă de perioada similară a anului anterior, aceasta fiind însă prima scădere din 2009. Pe piaţa agenţiilor de turism, Eximtur concurează cu Touring Euro­pabus (Dragoş Anastasiu), Christian Tour (familia Pandel), Paralela 45, dar şi agenţia de turism online Vola (con­trolată de Interactive Travel Polonia) sau Paravion (Happy Tour).

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns