Agenţia de turism croaziere.net, controlată de Ioan Băsea, a vândut cea mai scumpă croazieră din prima parte a anului, unui cuplu din Cluj-Napoca. Croaziera a costat 12.000 de euro şi include 12 zile pe un vas de croa­zieră de lux al companiei Oceania Cruises.

”Este o croazieră în fiordurile norvegiene, pe un vas de lux, unde au toate serviciile asigurate, vacanţa fiind cumpărată de un cuplu din Cluj-Napo­ca. De la începutul anului şi până la final de iunie am trimis în vacanţă pe croaziere 2.600 de români. Numărul vacanţelor vândute în primul semestru din acest an a crescut cu 9% faţă de perioada similară a anului anterior. Am vândut vacanţe de aproape 2 milioane de euro”, a spus Ioan Băsea, fondatorul agenţiei de turism croaziere.net.

Prin agenţia pe care o conduce, antreprenorul trimite anual în vacanţă pe mare 4.000-5.000 de români  în zona Mediteranei, vestul Europei sau chiar în Asia, Australia sau America. Ocea­nia Cruises, ce îşi trimite vasele de croazieră în peste 330 de porturi din toată lumea, este cea mai mare companie care vinde vacanţe de lux pe vase de croazieră, axată pe segmentul upper premium, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Cei care aleg vacanţele pe croaziere sunt români care au experimentat deja vacanţe în destinaţii precum Turcia sau Grecia, dar şi în destinaţii exotice, care caută un alt tip de experienţă, potrivit lui.

”Ajung pe croaziere românii care au călătorit mult, au experimentat şi vacanţe în destinaţii exotice şi care vor să încerce şi altceva. Bugetul mediu al turistului român care pleacă în vacanţă pe croazieră este de 1.600 de euro pe cabină dublă, pe un vas al liniilor de croazieră de masă. În ultimii cinci ani, croazierele sunt alese de tot mai mulţi români”, a spus Băsea. Anual, din România merg pe vase de croazieră 7.000-8.000 de turişti, potrivit antreprenorului clujean.

Anul trecut, compania a avut afaceri de circa 4 mil. euro. Agenţia lu­crează cu circa 600 de agenţii revânzătoare şi are trei agenţii la Cluj-Napoca, Bucureşti şi Constanţa. În cadrul societăţii Key Office, care operează croaziere.net, omul de afaceri este asociat cu fiica sa, Casiana, care a început să lucreze în companie încă de la 16 ani. Cea mai scumpă croazieră vândută de agenţie anul trecut a fost de 39.000 de euro în Mediterană, o croa­zieră de şapte nopţi la Regent Seven Seas Cruises.

Agenţia, ce îşi vinde vacanţele pe croaziere.net, reprezintă 25 de linii de croazieră, printre care Carnival Corporation, Royal Caribbean sau Norwegian Cruise Line, şi este cel mai mare touroperator specializat pe croaziere. Românii au cheltuit pe vacanţe în străinătate 545 mil. euro în perioada ianuarie-aprilie anul acesta, faţă de 577 mil. euro în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor de la BNR.

Croazierele reprezintă încă un produs de nişă, cele mai mari agenţii de turism îşi asigură veniturile din vânzarea de vacanţe către destinaţii precum Bulgaria, Grecia, capitale europene, dar şi destinaţii exotice. Românii pot pleca pe croazieră şi din Portul Constanţa, unde se pot îmbarca pe vasele companiei MSC. Cele mai multe însă sunt vasele care fac doar escală în port. Reprezentanţii Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” anunţau că în acest sezon 22 nave de croazieră vor avea escale în Portul Constanţa,  cu aproape o treime mai puţin faţă de anul anterior.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns