web analytics
Sunteți aici

Doi tineri vor să-i atragă la Cluj pe antreprenorii britanici nemulţumiţi de Brexit

Adrian Docea şi Elena Hurjui, doi tineri din Transilvania, vor să îi atragă în România pe oamenii de afaceri britanici nemulţumiţi de decizia Marii Britanii de a ieşi din UE, prin intermediul unui proiect, ”Transylvania Beyond”, scrie Business Insider.

”Transylvania Beyond” este o campanie care promovează anunţuri pe Facebook cu mesaje ca: ”Dacă nu agreaţi decizia de a rămâne blocaţi pe o insulă cu Boris&Nigel pentru tot restul vieţii, s-ar putea să avem un plan pentru dvs”. Postarea redirecţionează utilizatorii către un site care încurajează oamenii să se mute în Transilvania, regiunea din România cunoscută de către străini prin asocierea cu Dracula.

Site-ul, dedicat exclusiv cetăţenilor britanici, le enumeră acestora o serie de motive pentru care ar trebui să vină în România, cum ar fi peisajul inedit, viaţa sănătoasă de aici, legăturile imediate cu aeroportul, viteza mare de internet, dar şi numărul mare de specialişti IT. La finalul site-ului este afişat mesajul: ”Dacă eşti interesat să îţi deschizi o afacere în Transilvania, anunţă-ne şi te vom integra în comunitatea start-up&tech din Cluj, Transilvania”.

Invitaţia este privită cu o notă de ironie, având în vedere că, majoritatea cetăţenilor din campania ”Leave” s-au poziţionat împotriva numărului mare de români din Marea Britanie, fiind revoltaţi de faptul că aceştia le ocupă locurile de muncă. Business Insider scrie că, în acest context,  este înduioşător faptul că românii mai au încă un loc pentru britanici în casele lor.

30.000 de vizitatori şi peste 100 de emailuri în 48 de ore de la antreprenori şi tineri londonezi interesaţi să vină la Cluj şi să înceapă o companie aici. Totul cu un simplu site construit în weekend şi 100 euro investiţi din buzunar în Facebook ads.

”Cluj, chiar nu se găseşte o SINGURĂ companie care să sponsorizeze o campanie online care să facă site-ul mai vizibil şi să aducă antreprenori în oraş? Putem aduna o listă cu câteva mii de antreprenori britanici interesaţi să vină încoace. Hai, Cluj, că nu bate oportunitatea la uşă în fiecare zi!”, a scris Doncea la două zile după ce a lansat site-ul. Acum, cei doi antreprenori din Cluj primesc un e-mail la fiecare nouă minute de la britanici interesaţi de relocarea în România.

Site-ul a fost conceput de cei doi antreprenori prin intermediul firmei lor Heraldist & Wondermarks, pe care Adrian o descrie ca fiind ”jumătate agenţie de creaţie, jumătate fabrică destartup-uri”. Adrian Docea, unul dintre cei doi antreprenori români din spatele acestui proiect, a declarat pentru Business Insider:

”Ne-am dat seama că Transilvania există de o sută de ani şi că niciodată nu a avut un brand turistic, o campanie de promovare sau măcar o strategie de marketing”. Totodată, Business Insider vorbeşte şi despre campania Gândul, ”Romanians for Remainians”, prin care românii pot adopta un britanic care nu a fost de acord cu ieşirea ţării sale din UE.

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW