Producătorul de lactate Carmo-Lact Prod, din Bistriţa-Năsăud, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 70,6 milioane de lei (circa 16 mil. euro), în creştere cu circa 8% faţă de anul precedent. Producătorul bistriţean ar putea încheia un nou an pe creştere, după ce în 2015 a înregistrat un avans de aproape 10% faţă de anul precedent.
Carmo-Lact Prod este unul dintre cei mai importanţi jucători cu acţionariat românesc de pe piaţa lactatelor, o industrie în care topul celor mai mari zece companii este dominat de multinaţionale. Compania din Bistriţa-Năsăud este controlată de antreprenorii locali Eugen Creoşteanu (50%), Ioan Neagoş (30%) şi Alin Neagoş (20%). Conform datelor de pe site-ul companiei, reţeaua de distribuţie a produselor Monor cuprinde peste 1.000 de clienţi cu mai mult de 1.500 de puncte de lucru din oraşe precum Bucureşti, Braşov, Bistriţa, Sibiu, Cluj-Napoca sau Râmnicu Vâlcea.
Ferma agro Carmo-Lact Prod din comuna Șieu-Odorhei, Bistrița-Năsăud
Compania este prezentă şi la export, estimând pentru acest an vânzări de 5 mil. lei pe pieţele externe. Carmo-Lact Prod vrea ca în acest an să atingă un profit net de 2,3 milioane de lei, în creştere cu 28% faţă de nivelul înregistrat anul trecut. Carmo-Lact Prod, companie fondată în 1992, are în portofoliu brânzeturi, lapte de consum, lapte bătut, iaurt, smântână şi deserturi. Compania este unul dintre jucătorii din lactate care şi-au făcut loc pe segmentul produselor ecologice, producând lapte, kefir şi iaurt din această categorie. Carmo-Lact Prod are peste 200 de angajaţi.
România are nouă fabrici de produse lactate cu certificat ecologic, iar printre brandurile care au şi eticheta bio se numără şi LaDorna, Olympus sau Napolact. În 2007, România avea doar trei astfel de unităţi de producţie, conform datelor de la Ministerul Agriculturii şi Eurostat. Cu toate că numărul de companii producătoare de lactate bio a crescut, România mai are mult până va prinde din urmă ţări precum Italia, Franţa, Spania sau Marea Britanie, unde numărul fabricilor de lactate certificate ecologic este de câteva sute. În prezent, segmentul produselor ecologice se ridică la mai puţin 10% din piaţa lactatelor, evaluată la 800 mil. euro (fără piaţa nefiscalizată).
Sursa: Ziarul Financiar