web analytics
Sunteți aici
Home > BUSINESS ÎN ARDEAL > Afacerile cu lactate ale Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud cresc la 16 mil. euro

Afacerile cu lactate ale Carmo-Lact Prod din Bistriţa-Năsăud cresc la 16 mil. euro

Producătorul de lactate Carmo-Lact Prod, din Bistriţa-Năsăud, estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 70,6 milioane de lei (circa 16 mil. euro), în creştere cu circa 8% faţă de anul precedent. Producătorul bistriţean ar putea încheia un nou an pe creştere, după ce în 2015 a înregistrat un avans de aproape 10% faţă de anul precedent.

Carmo-Lact Prod este unul dintre cei mai importanţi jucători cu acţionariat românesc de pe piaţa lactatelor, o industrie în care topul celor mai mari zece companii este dominat de multinaţionale. Compania din Bistriţa-Năsăud este controlată de antreprenorii locali Eugen Creoşteanu (50%), Ioan Neagoş  (30%) şi Alin Neagoş (20%). Conform datelor de pe site-ul companiei, reţeaua de dis­tribuţie a produselor Monor cuprinde peste 1.000 de clienţi cu mai mult de 1.500 de puncte de lucru din oraşe precum Bucureşti, Braşov, Bistriţa, Sibiu, Cluj-Napoca sau Râmnicu Vâlcea.

Ferma agro Carmo-Lact Prod din comuna Șieu-Odorhei, Bistrița-Năsăud

Compania este prezentă şi la export, estimând pentru acest an vânzări de 5 mil. lei pe pieţele externe. Carmo-Lact Prod vrea ca în acest an să a­tin­gă un profit net de 2,3 mili­oa­ne de lei, în creş­­tere cu 28% faţă de ni­velul înre­gis­trat anul tre­cut. Carmo-Lact Prod, com­panie fondată în 1992, are în portofoliu brân­zeturi, lapte de con­sum, lapte bătut, iaurt, smân­tână şi de­serturi. Com­pa­nia este unul din­tre jucă­to­rii din lac­tate care şi-au făcut loc pe seg­mentul pro­du­se­lor eco­logice, producând lap­te, kefir şi iaurt din aceas­tă ca­tegorie. Carmo-Lact Prod are peste 200 de angajaţi.

Ro­mâ­nia are nouă fa­brici de produse lactate cu certificat ecologic, iar printre bran­durile care au şi eticheta bio se numără şi LaDorna, Olympus sau Napolact. În 2007, România avea doar trei astfel de unităţi de producţie, conform datelor de la Ministerul Agriculturii şi Eurostat. Cu toate că numărul de companii producătoare de lactate bio a crescut, România mai are mult până va prinde din urmă ţări precum Italia, Franţa, Spania sau Marea Britanie, unde numărul fabricilor de lactate certificate ecologic este de câteva sute. În prezent, segmentul produselor ecologice se ridică la mai puţin 10% din piaţa lactatelor, evaluată la 800 mil. euro (fără piaţa nefiscalizată).

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW