9.7 C
Cluj-Napoca
luni, aprilie 22, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALŞeful Ursus: Fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută...

Şeful Ursus: Fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută de Ursus Breweries

Igor Tikhonov, preşedintele Ursus Breweries, a declarat într-un interviu pentru Ziarul Financiar că anul 2015 a fost foarte bun atât pentru piaţa berii, cât şi pentru compania pe care o conduce, astfel că cele trei fabrici pe care firma le are au atins o producţie record, de aproape 6 milioane de hectolitri. Producătorul Ursus Breweries, care deţine pe piaţa locală fabrici la Buzău, Timişoara şi Braşov, are în portofoliu branduri precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Azuga, Stejar, Redd’s, Peroni, Pilsner Urquell sau Grolsch. Ursus Breweries mai are şi o micro-berărie la Cluj-Napoca, unde s-a aflat fosta fabrică de bere Ursus.

”Fiecare a treia bere din România este produsă şi vândută de Ursus Breweries. Suntem lider pe toate cele trei segmente de piaţă, cu Ciucaş pe segmentul economic, cu Timişoreana pe cel mainstream şi Ursus pe cel premium”, a spus Igor Tikhonov, care citează date ale companiei de cercetare de piaţă AC Nielsen. Timişoreana şi Ciucaş sunt cele mai vândute două beri din România în funcţie de volum, conform informaţiilor furnizate de companie.

Anul trecut consumul a revenit pe creştere şi datorită vremii bune, astfel că cererea bună s-a văzut şi în rezultatele companiilor din industrie. Ursus Breweries a avut o cifră de afaceri netă în creştere cu minimum 10% (double digit). În 2014, compania a avut afaceri de peste 1,4 mld. lei. În plus, producătorul Ursus Breweries şi-a consolidat poziţia de lider al pieţei berii, acolo unde deţine o cotă de piaţă de peste 30%. Principalul concurent de pe piaţă, Heineken România, a avut o cifră de afaceri netă de 1,2 mld. lei, în creştere cu 11% faţă de anul precedent, conform mfinante.ro.

”Ca urmare a creşterii venitului disponibil în România, credem că oamenii vor dori o varietate mai mare de produse din care să aleagă, diferite tipuri de bere, diferite arome. Oamenii vor fi dispuşi să încerce produse diferite şi anticipând aceste nevoi am inclus în portofoliul nostru noi beri, produse în afara României”, spune şeful Ursus. În plus, compania a intrat şi pe piaţa cidrului cu brandul Kingswood.

Piaţa berii a revenit anul trecut pe creştere după doi ani consecutivi de scăderi. Astfel consumul a ajuns la 80 de litri per capita, faţă de 74 de litri în anul precedent. De asemenea, reducerea TVA la 9% la berea la draft începând cu 1 iulie a avut un impact pozitiv în sectorul HoReCA după mai mulţi ani în care multe businessuri din domeniu s-au închis.

Recent, Comisia Europeană a aprobat fuziunea SAB Miller, proprietarul Ursus Breweries, cu AB InBev, după ce şi alte autorităţi de la nivel mondial au dat undă verde acestei tranzacţii. Însă, AB InBev s-a angajat să vândă brandurile Peroni şi Grolsch către grupul japonez Asahi şi să renunţe de asemenea la operaţiunile SABMiller din Europa Centrală şi de Est (Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia şi România). Astfel, mărcile şi activele din portofoliul Ursus Breweries vor avea un nou proprietar. Fuziunea celor doi giganţi ar putea fi finalizată în a doua jumătate din 2016, însă Comisia Europeană trebuie să-şi dea acordul şi pe cumpărătorul sau cumpărătorii activelor din Est.

Sursa: Ziarul Financiar

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments