web analytics

Un antreprenor din Cluj face 4 mil. euro din croaziere de lux

Ioan Băşea, 55 de ani, a pus bazele agenţiei de turism croaziere.net în urmă cu mai bine de 15 ani şi a ajuns să trimită în vacanţă pe mare 4.000-5.000 de români anual în zona Mediteranei, vestul Europei sau chiar în Asia, Australia şi America, scrie Ziarul Financiar.

”Am ales domeniul croazierelor pentru că pe vacanţele cu destinaţii clasice precum Turcia, Grecia, Spania erau deja touroperatori cu vechime pe piaţă şi atunci m-am gândit că este destul de greu să trăieşti din revânzarea de pachete turistice. Însă, croazierele erau şi un vis mai vechi de-al meu. În clasa a opta voiam să dau ori la aviaţie ori la marină, dar tata nici n-a vrut să audă”, povesteşte antreprenorul care înainte de afacerea croaziere.net a fost profesor şi mai apoi a avut un business cu instalaţii de apă şi gaz.

Începutul a fost dificil pentru că românii încă nu ştiau ce înseamnă o croazieră şi care sunt serviciile de care beneficiezi, iar în plus liniile de croazieră cereau atestări speciale pentru a putea vinde astfel de pachete turistice.

”În primul an cred că am vândut 7-8 cabine pe croaziere şi am făcut vreo 20.000 de euro. Râdea chiar şi familia de mine. Însă am văzut că este loc de creştere şi am continuat”, îşi aminteşte el. Antreprenorul po­vesteşte că acum 7-8 ani le explica ore în şir clien­ţilor ce înseamnă o croazieră, însă treptat consumatorii s-au educat, iar cererea a devenit tot mai mare.

Croaziere 1După numeroase cursuri, antreprenorul a reuşit să obţină acreditarea CLIA (Cruise Lines International Association), iar ”uşile au început să se deschidă”. Astfel, în prezent compania a ajuns să lucreze cu circa 25 de linii de croazieră precum Carnival Corporation, Royal Caribbean sau Norwegian Cruise Line. Destinaţia preferată de turiştii români, care este în acelaşi timp şi cea mai accesibilă, este Marea Mediterană. Însă, după ce cunosc această destinaţie, turiştii trec încet-încet la Marea Nordului şi apoi la Caraibe, Alaska sau Asia.

”După 4-5 croaziere încep să ne ceară alte destinaţii. Unul dintre criteriile pentru care Europa este atât de mult cerută pentru croaziere este şi faptul că preţurile sunt mai mici”, a spus antreprenorul clujean.

Cea mai scumpă croazieră vândută de agenţie anul trecut a fost de 39.000 de euro în Mediterană. A fost o croazieră de şapte nopţi şi opt zile la o linie de lux, la Regent Seven Seas Cruises. A costat atât de mult pentru că clientul nu a ales o cabină normală, ci la un suite (apartament). Tot anul trecut, croaziere.net a vândut o croazieră de 120 de zile în jurul lumii care a costat circa 25.000 de euro.

Croaziere 2”Tarifele au început să scadă după 2008, după care şi-au revenit. Însă multe linii, în special din Europa, au frecvent promoţii de 299 euro sau 399 de euro plus taxe de persoane pentru un vas de 4-5 stele pentru opt zile. Croaziera este cel mai complex şi complet pachet turistic, conform Organizaţiei Mondiale a Turismului”, a afirmat Ioan Băşea. Anul trecut, circa 7.000-8.000 de români au mers în croazieră, conform estimărilor acţionarului croa­ziere.net.

”De la an la an piaţa creşte pentru că oamenii se întorc, povestesc despre produs şi tot mai mulţi români sunt interesaţi să plece. În plus, mulţi au vizitat zone precum Grecia, Turcia şi acum vor altceva. La nivel mondial, croazierele au avut o creştere de circa 8% în medie anual şi se dezvoltă inclusiv în România”, a precizat clujeanul.

În cadrul societăţii Key Office, care operează croaziere.net, omul de afaceri este asociat cu fiica sa Casiana, care a început să lucreze în companie încă de la 16 ani cu ”jumătate de normă”. Anul trecut, compania a avut afaceri de circa 4 mil. euro. Key Office lucrează cu circa 600 de agenţii revânzătoare şi are trei agenţii la Cluj-Napoca, Bucureşti şi Constanţa.

Sursa: Ziarul Financiar

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW