Producătorul de materiale de construcţii Cemacon a încheiat primul trimestru cu vânzări de aproximativ 11 mil. lei (2,4 mil. euro) și cu o marjă de profit constantă faţă de primele trei luni din 2015. Cifra de afaceri înregistrată de Cemacon în primul trimestru din acest an este cu 5% mai mică decât cea din perioada anterioară, fapt datorat politicii comerciale a companiei, care urmează sezonalitatea sectorului și țintește consolidarea cotei de piață și maximizarea marjelor, asigurând astfel dezvoltarea într-un mod sustenabil pe termen mediu și lung. Compania estimează afaceri în creștere cu 13% pentru acest an, până la circa 76,7 mil. lei (17,2 mil. euro).
”După ce am crescut business-ul semnificativ, triplând cifra de afaceri și cota de piață în ultimii 5 ani, Cemacon a ajuns acum în etapa consolidării, când ne propunem creșteri mai moderate, un plus de 13% a cifrei de afaceri – generate de o vânzare naturală și profitabilă a produselor din portofoliu”, a declat Liviu Stoleru, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație Cemacon.
Cemacon a fost înfiinţată în 1969, la Zalău, iar în 2011 fabrica veche a fost închisă, la un an după ce compania a inaugurat o unitate mai modernă la Recea, judeţul Sălaj, producătorul de cărămizi încercând chiar să vândă platforma din Zalău în 2013. Cererea în creştere a determinat, însă, firma să repornească producţia la Zalău la începutul anului trecut.