Producătorul de componente auto Leoni, care deţine trei fabrici în România, va deschide în vară primul său centru de servicii de tip ”shared” în Cluj-Napoca, unde va centraliza toate activităţile de HR ale concernului german, scrie Ziarul Financiar. Shared Service Center-ul Leoni din Cluj-Napoca va fi lansat în luna iulie şi va avea într-o primă fază între şase şi zece angajaţi, însă va ajunge la circa 40-50 de angajaţi în următorii ani.
Centrul de servicii de la Cluj va găzdui toate procesele administrative de HR din întreaga Europă pentru Leoni, de la recrutare până la pensionare. Pentru început, compania caută în special profesionişti, preferabil cu o primă experienţă de muncă de cel puţin trei ani. Compania caută vorbitori de limbă engleză, sârbă, ucraineană sau germană.
Leoni s-a confruntat cu o problemă de resurse umane anul trecut, după ce a avut o creştere a comenzilor în trimestrul al treilea, care a condus la o suprasarcină de producţie. Pentru a face faţă comenzilor venite de la clienţi, Leoni a importat temporar angajaţi din alte zone ale ţării, potrivit datelor din raportul global al companiei listate la bursa de la Frankfurt.
Astfel, recrutarea de angajaţi din alte zone şi creşterea salariului minim pe economie au generat costuri ”excepţional de mari” pentru producător, iar acestea au fost corelate cu o reducere a eficienţei producţiei, ceea ce a compromis semnificativ veniturile generate de divizia de cablaje a companiei.
În 2014, afacerile din România ale grupului german au generat peste 10% din vânzările de la nivel global, iar angajaţii din România reprezentau 16% din forţa de muncă totală. În România, Leoni a avut o cifră de afaceri cumulată de 462,5 mil. euro în 2014, cu un profit net cumulat de 9,7 mil. euro şi cu un număr mediu de peste 11.700 de angajaţi în cele trei fabrici (businessul fiind administrat prin entităţile Leoni Wiring Systems Ro Bistriţa, Leoni Wiring Systems Arad şi Leoni Wiring Systems Piteşti).
Sursa: Ziarul Financiar