Clujenii Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju au pus pe picioare un business de 52.000 de euro, ce presupune crearea şi comercializare unor ceasuri de mână din lemn. Povestea Noah a început în urmă cu patru ani, când cei doi tineri şi-au dat seama, după o cercetare de piaţă, că lumea caută altfel de accesorii şi s-au gândit la ceasuri din lemn. Tinerii asociază numele brandului cu arca lui Noe (realizată din lemn, inginerie avansată, inspiraţie divină, rezistenţă şi durabilitate, inovaţie).
”Era metalelor începe să apună, iar lemnul este unul dintre materialele care par să capete o valoare tot mai mare în ochii societăţii. Chiar dacă aurul are o valoare net superioară din punct de vedere valoric, tot mai mulţi oameni renunţă la bijuteriile şi accesoriile din metale reci şi le aleg pe cele din lemn, mult mai apropiate de natură”, spune Ruben Perju, fondator al Noah Watch, într-un interviu pentru Business Magazin.
În prezent, Noah are pe piaţă o singură gamă de ceasuri, Feather Light, a căror greutate nu depăşeşte 50 de grame. Preţul unui astfel de ceas variază între 989 şi 1.600 de lei, în funcţie de materialele pe care le alege clientul. Majoritatea produselor se vând în România (85% dintre unităţi), iar restul pe pieţele internaţionale. Tinerii au vândut în perioada vară-iarnă 2015, 305 ceasuri, iar cifra de afaceri a companiei pentru anul trecut a fost de 52.000 de euro.
Pentru un ceas Noah, termenul de execuţie şi de livrare este de 15 zile lucrătoare. Ceasurile Noah pot fi realizate după specificaţiile clientului. Acesta poate alege mărimea ceasului, esenţa carcasei exterioare, esenţa cadranului, acele, modelul de curea, dar şi textul sau imaginea care vor fi gravate pe spatele ceasului şi pe cutie. Acestea sunt realizate la sediul companiei din Cluj-Napoca şi nu sunt produse cu stocuri sau în serie.Lemnul folosit pentru fabricarea ceasurilor este colectat din Brazilia, America de Sud, Africa sau Madagascar. Lemnul este trecut printr-un proces de stabilizare şi uscare, care conferă duritate cu până la 40% mai mare.
Investiţia financiară în companie se ridică la 40.000 de euro, iar pentru 2016 clujenii plănuiesc să investească în utilaje şi tehnologii de ultimă generaţie.Dacă la începutul afacerii erau doar Iosif Harasemiuc şi Ruben Perju, din 2016 în structura companiei au intrat şi Cătălin Chiş şi Erik Barna, proprietarii companiei de software LIFE IS HARD din Cluj-Napoca, care se ocupă de partea de strategie şi de dezvoltarea afacerii. Pentru 2016, cei de la Noah îşi doresc să crească, să-şi internaţionalizeze brandul şi au un target ambiţios de a atinge o cifră de afaceri de 500.000 de euro.
Sursa: Business Magazin