web analytics

Povestea bistriţeanului care a ajuns la afaceri de 30 mil. euro pornind de la un microbuz achiziţionat cu 7.000 de mărci germane

Ioan Sighiar­tău, 40 de ani, un fost angajat al Rom­bat Bistriţa, a înce­put în anul 1999 o afacere antreprenorială în judeţul Bistriţa-Năsăud, care în prezent generează venituri totale de 30 de milioane de euro. Povestea Filadelfia începe în urma cu 17 ani, de la un microbuz achiziţionat cu 7.000 de mărci germane, pentru o cursă în Spania.

”Unui amic care opera curse între România şi Spania i se defectase microbuzul şi ne-a rugat să-i transportăm noi pasagerii. Aveam atunci un microbuz de 8 plus 1 locuri, pe care-l foloseau părinţii mei în mica lor afacere, respectiv cultivau şi comer­cializau legume şi mai deţineau un mic magazin de produse alimentare şi neali­mentare”, îşi aminteşte, într-un interviu pentru Ziarul Financiar, Ioan Sighiartău.

În anul 1999 accesul în statele Uniunii Europene nu era la fel de facil ca acum, însă norocul a venit din partea tatălui antrepre­norului bistriţean, care avea în acel moment viză, fiind totodată şofer de meserie. Astfel, în 1999 s-a efectuat prima cursă la cerere contra unei sume de 800 de mărci. Ulterior, Ioan Sighiartău împreună cu tatăl şi cu fratele mai mic au decis să demareze un business în transporturi, pe o piaţă care abia începea să se dezvolte. În acei ani existau operatori pentru Germania şi Italia, însă destinaţia Spania era abia în creştere.

”Întrucât deţineam deja un microbuz, nu a fost nevoie de alte investiţii importante, iar din încasările pe care le-am avut în ultimul trimestru din 1999, aproximativ 3.500 de mărci pe lună, am reuşit să mai achiziţionăm încă un microbuz. La începutul anului 2000 am dat oficial startul acestui business şi operam săptămânal două curse pe ruta România-Spania”, spune Sighiartău.

Tabita 3

După doi ani de la demararea afacerii, bistriţeanul, care a terminat  Facultatea de Studii Economice (Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj), renunţă la postul de analist marketing deţinut  în cadrul companiei Rombat Bistriţa pentru a se putea procupa de dezvoltarea propriului business. Primul sediu al companiei a fost deschis în comuna Şintereag, judeţul Bistriţa-Năsăud, locul de naştere al antreprenorului bistriţean.

”În primii doi ani de activitate, cererea pentru serviciile noastre a crescut constant, ceea ce ne-a permis să investim în achiziţio­na­rea de noi microbuze. În 2001, deja ope­ram cu patru microbuze şi aveam o capaci­tate de transport de 32 de per­soane, iar un an mai târziu am cumpărat primul autocar Mercedes-Benz şi am început să dezvoltăm flota auto, fiind înfiinţată oficial compania Tabita Tour“, spune Ioan Sighiartău.

Acesta îşi aminteşte că în perioadele foarte aglo­me­rate compania închiria auto­care şi de la alţi trans­portatori, în special de la cei care ope­rau între România şi Turcia, o destinaţie ca­re în acea perioadă intrase în declin.

”Am an­ticipat bine că piaţa transpor­turilor de per­soane are un mare potenţial, convin­gân­du-ne de acest lucru în anul 2002, când a fost eli­­minată obligativitatea vizelor pentru ro­mâni, iar cererea pentru trans­portul în Spa­nia a explodat. Tot în anul 2002, am pus şi ba­­zele companiei Filadelfia Marfă, reali­zând li­vrarea mărfurilor cu camioane de 22 de tone”, povesteşte Sighiartău.

Tabita 1

Ritmul alert în care creştea cererea pen­tru serviciile de transport în Europa a deter­minat compania să facă investiţii în flotă şi să deruleze campanii de promovarea  marke­tin­gul jucând un rol important în dez­voltarea afacerii. Antreprenorul bistriţean îşi aminteşte că anii 2003-2004 au fost cei mai dificili pentru com­panie, întrucât au fost demarate proce­durile pentru autorizarea liniei România-Spania, la Ministerul Transporturilor.

În 2007, compania a realizat cea mai mare şi cea mai importantă investiţie de la în­fiinţare, repectiv construcţia sediului cen­tral în Bistriţa, pe o suprafaţă de 4.500  mp, o mini-autogară proprie pentru cursele internaţionale şi o spălătorie pentru auto­care. În acelaşi an, a fost înfiinţată şi com­pania Filadelfia Turism, pentru vânzarea pachetelor turistice şi a biletelor de avion. În timp, compania Filadelfia Turism a crescut şi a ajuns tour operator pe destinaţii ca Israel, Bulgaria, Grecia şi Turcia.

Pentru că nu exista nici un service în ju­deţul Bistriţa-Năsăud destinat autoca­relor, în 2010 Tabita Tour a inaugurat în comuna Şintereag un service pe o suprafaţă de 2.000 mp, menit să deservească propria flotă auto, autorizat RAR. În 2011 a fost înfiinţată compania DirektAsig Filadefia Broker de Asigurare, specializată în comercializarea tuturor tipurilor de asigurări, dar şi pe servicii de brokeraj. Odată cu creşterea numărului de călători, bistriţenii au dezvoltat un serviciu pentru asigurarea transportul surplusului de bagaje. Astfel a luat naştere Poşta Tabita Tour, pentru funcţionarea căreia au fost deschise mai multe puncte logistice în ţară (Bistriţa, Simeria, Arad, Ploieşti) şi în Spania (Barcelona, Zaragoza, Valencia, Meco, Madrid).

În prezent, transportatorul bistriţean operează, în special, pe destinaţii ca Spania, Italia şi Franţa, însă pe lângă rutele internaţionale, Tabita Tour deţine şi linii interne judeţene şi interjudeţene. În 2014 bistriţenii au alocat peste 2,5 mil. euro pentru achiziţionarea de noi autocare, dezvoltarea unui terminal de îmbarcare/debarcare a pasagerilor şi achiziţionarea unui sistem ERP, în vederea eficientizării activităţilor departamentului de transport.

Tabita 2

Bistriţenii au investit anul trecut 1 mil. euro în extinderea parcului auto, fiind achiziţionate trei noi autocare Mercedes Tourismo, dar şi patru microbuze Mercedes pentru curse turistice şi de linie. Tot anul trecut, compania a investit în construcţia unei clădiri de birouri de 1.200 mp la Bistriţa, care va avea la parter un terminal pentru îmbarcarea şi debarcarea călătorilor. Pentru acest an compania a alocat peste 1 mil. euro pentru extinderea parcului auto de autocare şi microbuze, însă bistriţenii au în plan şi finalizarea terminalului de la Arad. Investiţia în construirea terminalului de îmbarcare-debarcare a pasagerilor la Arad se ridică la aproximativ 1 mil. euro.

Grupul de companii Filadelfia a realizat anul trecut o cifră de afaceri totală de peste 30 mil. euro, mai mult cu 7% faţă de anul anterior. Grupul Filadelfia cuprinde firme cu activităţi în domeniile transport rutier de persoane, intern şi internaţional (Tabita Tour), turism (Filadelfia Turism), asigurări (DirektAsig Filadefia Broker de Asigurare), service (PlusFiladelfia Service), transport marfă (Filadelfia Internaţional Logistics), Transpierre SL.

 

Articole similare

Lasă un răspuns

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW