Producătorul de cărămizi Cemacom Zalău a realizat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 68 mil. lei, în creştere cu 24% faţă de 2014, şi un profit net de peste 13 mil. de lei. Creşterea vânzărilor Cemacon a avut la bază majorarea capacităţii de producţie prin redeschiderea liniei de la Zalău, consolidarea poziţiei pe piaţa din Transilvania şi politica de vânzare ţintită către distribuitori şi clienţii mici şi mijlocii, împreună cu abordarea clienţilor din zona rurală.
„Am încheiat anul 2015 cu profit net, principalul nostru obiectiv pentru anul trecut. Business-ul a continuat să aibă cea mai mare rată de creştere din sector, pentru al cincilea an consecutiv, cu vânzări nete cu 26% mai mari şi un profit operaţional în creştere cu 27%, depăşind consistent media sectorului”, a spus Liviu Stoleru, directorul general şi preşedintele Consiliului de Administraţie al Cemacon. Pentru 2016, compania mizează pe un avans al afacerilor de cel puţin 10%.
Cemacon a finalizat anul trecut procesul de restructurare a business-ului, operaţiune lansată în 2010. Astfel, în martie 2015 a avut loc semnarea noilor contracte de credit care au restructurat datoria de peste 33 milioane euro, iar în septembrie a avut loc conversia din datorie în acţiuni a peste 13 milioane de euro.
În 2015, piața construcțiilor și-a menținut creșterea: volumul lucrărilor de construcții a crescut cu peste 10% în primele 10 luni ale anului față de aceeași perioadă a anului anterior, construcțiile rezidențiale având un avans de 12%, conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică. Piața materialelor de zidărie a avut premise de creștere, atât datorită cererii de locuințe, cât și finanțării devenite mai accesibilă. Pentru producătorii de blocuri ceramice, piața a fost mai activă din punct de vedere comercial, principalul obiectiv fiind creșterea cotelor de piață. Cei mai mari acţionari ai Cemacon sunt Bussines Capital for Romania – Opportunity Fund Cooperatief (Olanda) şi KJK Cărămida Bucureşti, fiecare cu 27,9% din acţiuni.