Diana Tcaciuc, o tânăra de 25 de ani din Cluj, a pus bazele agenţiei de bone Nanette în urmă cu un an, iar brandul este administrat de firma Nanny Project SRL-D, care a fost scutită de taxele de constituire a firmei. Diana mizează în acest an pe vânzări de circa 20.000 de euro.
„Ideea de afacere îmi venise acum un an de zile, în acea perioadă m-am documentat şi am încercat să găsesc argumente pro şi contra în ceea ce îmi propuneam să fac. Am studiat piaţa, concurenţa şi am cântărit bine decizia“, a spus Diana Tcaciuc, fondatoarea şi managerul Nanette, citată de Ziarul Financiar.
Activitatea firmei a început în urmă cu un an, iar investiţia iniţială a fost formată din 1.000 de euro – bani provenţi din surse proprii, un premiu de 2.000 de lei la un concurs de planuri de afaceri şi un laptop pe care îl primise cadou.
Anul acesta Diana Tcaciuc vrea să îşi mărească echipa cu încă doi angajaţi. Firma are doi angajaţi şi un colaborator de profesie psiholog, iar anul trecut a plasat 48 de bone, potrivit propriilor informaţii. Dacă în 2015 compania sa a avut vânzări de circa 6.000 de euro, pentru anul acesta estimările sunt mult mai optimiste.
Businessul Nanette îşi desfăşoară activitatea în Cluj-Napoca, deşi fondatoarea a primit solicitări şi din alte oraşe precum Oradea şi Târgu-Mureş. Diana spune ca pentru părinţii din Cluj este o adevărată provocare găsirea unui echilibru între familie şi locul de muncă.
Tinerii antreprenori au pus pe picioare peste 8.500 de companii de tip SRL-D în intervalul octombrie 2014 – octombrie 2015, în creştere cu 50% faţă de perioada anterioară, şi au creat astfel peste 17.000 de locuri de muncă, potrivit unei analize a ZF făcută pe baza datelor de la Registrul Comerţului.